Śledź – walory odżywcze i zdrowotne

Śledź zawiera większość substancji odżywczych potrzebnych organizmowi.

Witaminy i minerały zawarte w śledziu

Kwasy Omega-3 zawarte w śledziu

Śledź to ryba bogata w kwasy Omega-3 i chociaż znajdują się one we wszystkich tłustych rybach, to śledź jest niekwestionowanym liderem pod tym względem. Zdrowe kwasy tłuszczowe są bardzo ważne dla rozwoju mózgu i pozytywnie wpływają na serce, wzmacniają także układ odpornościowy i mają korzystny wpływ na takie schorzenia jak łuszczyca czy reumatyzm. Wielu Polaków przyjmuje suplementy, aby uzupełnić niedobory kwasów Omega-3, podczas gdy regularne spożywanie śledzi w pełni zaspokaja zapotrzebowanie na ten składnik w naturalny sposób. A co może być lepsze niż śledź?

Aby dowiedzieć się więcej o wartości odżywczej, kliknij na wybrane śledzie marki King Oscar 

Czy mogę jeść śledzie w czasie ciąży?

Tak, kobiety w ciąży mogą bezpiecznie spożywać śledzie w puszce oferowane przez firmę Thai Union Poland Sp. z o.o.. Przygotowując pastę ze śledzia, dobrze jest zamrozić filety przed ich przygotowaniem, aby wyeliminować pasożyty. Ale nie trzeba tego robić spożywając śledzie z puszki. Śledzie są zdrowe dla kobiet w ciąży, ponieważ zawierają wiele witamin i minerałów korzystnych dla rozwoju zarodka, między innymi jod, wpływający na rozwój neurologiczny, czy kwasy Omega-3 tak ważne dla wzroku i mózgu, a także wiele innych substancji odżywczych.

Aby dowiedzieć się więcej o rybach i ciąży, kliknij tutaj! 

Śledź dla dzieci

Dzięki swoim walorom odżywczym i zawartości witamin, minerałów czy kwasów Omega-3 śledź jest doskonałą rybą dla dzieci. Oczywiście są dzieci, które nie lubią śledzi, ale większość z nich tak naprawdę nigdy ich nawet nie próbowała – tylko dlatego, że dorośli zakładają, że nie będą im smakowały. Dlatego radzimy, aby podawać je dzieciom –  można się zdziwić, jak bardzo będą im smakowały! Dobrze jest pozwolić im samodzielnie wybrać dodatki do śledzia, gdyż wtedy próbowanie czegoś nowego będzie bardziej ekscytujące.