Sardynki szprotowe- walory odżywcze i zdrowotne

Sardynki są zdrowe zarówno dla serca jak i dla ciała – są bogate w kwasy tłuszczowe Omega-3, białko, wapń, witaminy B12 i D.

Witaminy i minerały w sardynkach

Sardynki nie są odrębnym gatunkiem ryb. Termin „Sardynka” jest oficjalnie przyjętą nazwą handlową, która zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem może być używana dla kilkunastu gatunków małych ryb – w tym szproty i śledzie.

W firmie Thai Union Poland Sp. z o.o. do produkcji sardynek używamy niezwykle małe i delikatne szproty z norweskich fiordów i Morza Północnego, które lekko podwędzone nadają niezwykły smak naszym produktom. Do produkcji sardynek używamy również niezwykle małych śledzi i szprotów poławianych w Morzu Bałtyckim. Spożywając nasze Sardynki masz pewność, że dostarczasz organizmowi niezbędnych substancji odżywczych zapewniających jego prawidłowe funkcjonowanie.

Kwasy tłuszczowe Omega-3 w sardynkach

Wszystkie ryby stosowane przy produkcji sardynek zawierają kwasy tłuszczowe Omega-3. Kwasy te są niezmiernie ważne dla rozwoju mózgu i pomagają w utrzymaniu dobrego samopoczucia. Kwasy Omega-3 utrzymują nasz układ sercowo-naczyniowy w dobrej formie. Wpływają również korzystnie na poziom cholesterolu we krwi. Nasz organizm nie wytwarza  sam tych niezwykle ważnych kwasów tłuszczowych, dlatego spożywanie ryb, a zwłaszcza ryb bogatych w nie może pomóc nam w zapewnieniu dziennego zapotrzebowania na kwasy Omega-3. Wówczas żadna suplementacja nie jest potrzebna.

Białko w sardynkach

Białko wpływa na utrzymanie naszej skóry, paznokci i włosów w zdrowiu, ale wpływa także na procesy zachodzące wewnątrz naszego ciała. Organizm potrzebuje białka do wytwarzania przeciwciał zwalczających stany zapalne w organizmie, jak również wytwarzania komórek krwi i niektórych hormonów.

Wapń i witamina D w sardynkach

Wapń jest głównym budulcem naszych kości, ale jest także istotnym pierwiastkiem dla naszych mięśni, serca i układu nerwowego. Organizm dzięki obecności witaminy D absorbuje wapń – i na szczęście sardynki są bogate w obie te substancje.

Czy mogę jeść sardynki, kiedy jestem w ciąży

Tak, nie ma ryzyka związanego z jedzeniem sardynek podczas ciąży – wręcz przeciwnie. W ciąży zwiększa się zapotrzebowanie na wapń, a właśnie sardynki są bogate w ten pierwiastek. Sardynki są również bogate w witaminę D i kwasy tłuszczowe Omega-3, które odgrywają kluczową rolę w rozwoju płodu.

Więcej o spożywaniu ryb w okresie ciąży znajdziesz tutaj!

Źródła i więcej informacji na temat korzyści zdrowotnych i odżywczych ryb:


NIFES: Seafood and health