Ryby i dieta niskowęglowodanowa

Ryby w puszkach zawierają niewielkie ilości węglowodanów lub nie zawierają ich wcale, dlatego jest to pożywienie, które perfekcyjnie wpisuje się w dietę niskowęglowodanową.

Jeżeli chcesz ograniczyć ilość węglowodanów w swojej diecie, to ryby stanowią najlepszy wybór. Ryba bez dodatków nie zawiera ich wcale, ale jest bogatym źródłem białka, witamin i minerałów potrzebnych organizmowi. Jej spożycie jest zalecane przez wszystkich ekspertów w dziedzinie żywienia.

Czy mogę jeść tyle samo ryb co inni, gdy przechodzę na dietę niskowęglowodanową?

Nawet jeżeli jesteś na diecie niskowęglowodanowej możesz stosować się do oficjalnych zaleceń, aby jadać ryby 2-3 razy w tygodniu na obiad i jeszcze częściej w formie past do chleba. Wiele ryb w puszkach można jeść bezpośrednio z opakowania, jeżeli chcesz zrezygnować z pieczywa lub krakersów.

Czy jedząc ryby dostarczam mojemu organizmowi odpowiednich ilości tłuszczu na diecie niskowęglowodanowej?

Niektórzy uważają, że dieta niskowęglowodanowa polega na jedzeniu bekonu i masła – ale to zdecydowanie mija się z prawdą. Rzeczywiście konieczne jest zwiększenie ilości spożywanych tłuszczów, aby zachować energię w momencie rezygnacji z węglowodanów. Ale w przypadku rybnego obiadu można je zastępować lekką kwaśną śmietaną, a do tuńczyka z puszki można wybrać zwykły majonez zamiast dietetycznego.

Ryby w puszce bez węglowodanów

Większość ryb w puszkach firmy Thai Union Poland Sp. z o.o. ma niską zawartość węglowodanów, a takie produkty jak filety śledziowe czy makrelowe w oleju, wątróbki z dorsza, sardynki w oliwie z oliwek, czy sardynki po śródziemnomorsku nie zawierają ich wcale. Aby dowiedzieć się więcej na temat zawartości węglowodanów w innych produktach firmy Thai Union Poland Sp. z o.o. wybierz interesujący Cię produkt.

Istotne minerały w rybach dla osób na diecie niskowęglowodanowej

Selen, cynk i wapń to minerały, które są niezwykle istotne dla osób na diecie niskowęglowodanowej, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, iż drastycznie ograniczając węglowodany można doprowadzić do zakwaszenia organizmu. Selen, cynk i wapń nie tylko mają zbawienny wpływ na metabolizm, ale także dostarczają organizmowi niezbędnych substancji odżywczych. Wszystkie te składniki, jak również wiele cennych witamin, znajdziemy właśnie w rybach.

Selen w rybach dla osób na diecie niskowęglowodanowej

Selen ma pozytywny wpływ na metabolizm tłuszczów i cukrów, dlatego jest odpowiedni dla osób na diecie niskowęglowodanowej. Jest on przeciwutleniaczem, który zapobiega tworzeniu się wolnych rodników i ma korzystny wpływ na funkcjonowanie układu odpornościowego. Selen znajduje się we wszystkich produktach rybnych, m.in. w tuńczyku, łososiu czy dorszu.

Cynk w rybach dla osób na diecie niskowęglowodanowej

Wiele osób, które przechodzi na dietę niskowęglowodanową ma problem z nieprzyjemnym oddechem, szczególnie, gdy cierpi na zakwaszenie organizmu. Cynk zwalcza nieświeży oddech i jest to jeden z powodów, dla których jest on korzystny w przypadku diety niskowęglowodanowej.

Wapń w rybach przy diecie niskowęglowodanowej

Wapń zwiększa metabolizm i pomaga przetwarzać żywność na energię, także w przypadku osób na diecie niskowęglowodanowej. Wapń odgrywa również istotną rolę w budowie zębów i kości, wspomaga mięśnie i reguluje funkcję serca. Sardynki zawierają dużo wapnia jak i witaminy D. Jeżeli chcesz, aby Twój organizm odpowiednio wykorzystał wapń, to konieczne jest także dostarczenie mu witaminy D – a i jedno i drugie znajdziesz właśnie w rybach.

Masz już dosyć opinii, że dieta niskowęglowodanowa jest niezdrowa?

Jeżeli codziennie jesz bekon na lunch, to z pewnością stanie się to powodem do dyskusji na temat szkodliwości diety niskowęglowodanowej. Ale jeżeli wybierzesz rybę, to rzadko kto będzie miał wątpliwości czy jest to zdrowy lunch. O wiele łatwiej jest uzyskać akceptację dla diety niskowęglowodanowej, gdy wybierasz pełnowartościowe posiłki.

Ryby nadające się do innych diet niż niskowęglowodanowa?

Nie każdy kto jest na diecie niskowęglowodanowej chce schudnąć, ale jest to całkowicie zgodne z celem naszej firmy, którym jest zachęcenie wszystkich do jedzenia ryb, bez względu na to czy są na diecie czy też nie. Ryby zawierają jedynie niewielkie ilości węglowodanów i kwasów nasyconych.