Makrela – walory odżywcze i zdrowotne

Makrela jest bogata w kwasy Omega-3 i jest jedną z najzdrowszych ryb, zapewniającą wiele różnorodnych korzyści.

Witaminy i minerały zawarte w makreli

Kwasy Omega-3 zawarte w makreli

Kwasy Omega-3 pochodzące z takich tłustych ryb jak makrela zapobiegają chorobom układu sercowo-naczyniowego i stanowią jeden z podstawowych budulców potrzebnych naszemu mózgowi. Najlepsze makrele łowione są jesienią i zimą, ponieważ ich mięso ma najwyższą jakość i zawartość kwasów Omega-3. Jest to jeden z powodów, dla którego makrele są tak niesamowicie zdrowe. Ponieważ nasz organizm nie wytwarza samodzielnie kwasów Omega-3, musimy dostarczać je sobie sami w pożywieniu, ale nie jest to szczególnie trudne. Wystarczy kromka chleba z makrelą marki King Oscar , aby zapewnić sobie ich zalecaną dawkę.

Witamina D zawarta w makreli

Najlepszym źródłem witaminy D jest słońce, ale niestety w Polsce nie ma go aż tyle, ile byśmy chcieli. Na szczęście mamy jednak dużo pożywnych makreli zawierających witaminę D niezbędną do przyswajania wapnia przez nasz organizm. Szczególnie w zimie musimy pamiętać o tym, aby jadać wiele zdrowych i smacznych ryb takich jak makrele, aby zrekompensować sobie brak słońca.

Wybierz dowolne makrele marki King Oscar i dowiedz się więcej na temat ich wartości odżywczej kliknij tutaj.

Czy mogę jeść makrele, gdy jestem w ciąży?

Nie ma żadnego ryzyka związanego z jedzeniem makreli w ciąży. Wręcz przeciwnie – kwasy tłuszczowe Omega-3 odgrywają kluczową rolę w rozwoju wzroku i mózgu zarodka, dlatego też jest to niezwykle istotne, aby konsumować je w odpowiednich ilościach, a to właśnie makrele są w nie szczególnie bogate. Są pewne gatunki ryb, których należy wystrzegać się w czasie ciąży, ale z pewnością nie jest to makrela.

Tu znajdziesz dodatkowe informacje na temat ryb i ciąży.

Makrele dla dzieci

Wiele dzieci najbardziej lubi filety z makreli w sosie pomidorowym podawane na kromce chleba – my w firmie Thai Union Poland Sp. z o.o. doskonale to rozumiemy! Substancje odżywcze znajdujące się w makreli, między innymi witaminy, białka czy kwasy Omega-3 są niezbędne do naszego prawidłowego rozwoju, stanowią więc idealny wybór dla dzieci. Dzieci, które jedzą jeden płat makreli dziennie nie potrzebują suplementacji w postaci tranu.